Przejdź do głównej zawartości
Zdjęcie z 5 bohaterami kampanii. Aleksandra z pochodnią, Sebstian w fioletowej kurtce z laską dla niewidomych, Alan na wózku w kapeluszu i futrze, Filip z trąbką, Ania w lektyce trzymanej przez dwóch mężczyzn w okularach.
Czas czytania: 2 min

Podsumowanie kampanii „Teraz mnie widzisz”

W marcu Fundacja Avalon zakończyła ostatnie działania w ramach swojej szóstej kampanii społecznej zatytułowanej „Teraz mnie widzisz”, która wystartowała w dniu 21 grudnia 2023 roku, a jej celem było zwrócenie uwagi na to, kiedy osoby z niepełnosprawnościami stają się niewidzialną częścią społeczeństwa i czują się niedostrzegane, pomijane. Dzieje się to wtedy, gdy nie dostrzegamy ich potrzeb oraz ograniczeń, z jakimi zdarza im się spotykać w codziennym życiu. Tworząc kampanię, chcieliśmy, aby przełożyła się na zmianę postaw wobec osób z niepełnosprawnościami, dlatego zależało nam na dotarciu do jak największej części społeczeństwa.

Nasz przekaz przez 3 miesiące był obecny w Internecie, radiu, telewizji, kinach oraz w przestrzeni publicznej na reklamach zewnętrznych.

Kampania może pochwalić się ogromnym zainteresowaniem mediów i świetnymi wynikami w działaniach zarówno organicznych, jak i płatnych:

  • Telewizja
    Kampania telewizyjna, zrealizowana w trzech największych grupach telewizyjnych, wygenerowała 35,1 miliona kontaktów reklamowych do 9 mln osób z grupy docelowej.  
  • Radio
    Kampania prowadzona była zarówno w radiostacjach tradycyjnych, jak i radiu internetowym i dotarła do 1 669 858 osób.       
  • Social Media
    Powstały 92 posty w różnych kanałach mediów społecznościowych oraz 16 publikacji na TikToku. Nasze spoty wyświetlone zostały blisko 830 000 razy na samym Facebooku i Instagramie, zaś wszystkie posty w tych dwóch kanałach wygenerowały ponad 835 tysięcy aktywności. Łączna liczba wyświetleń naszych materiałów wynosi 8 300 218! Na kanale Fundacji Avalon na YouTube nasze spoty zostały wyświetlone 3 288 866 razy.
  • Digital
    Kampania„Teraz mnie widzisz” reklamowana była w sieci Google, na licznych portalach internetowych oraz aplikacjach mobilnych, gdzie łącznie zebrała 7 051 851 wyświetleń oraz blisko 80 000 kliknięć.
  • Inne
    Po raz pierwszy pojawiliśmy się z kampanią społeczną w kinach – osiągnęliśmy w nich ponad 500 000 kontaktów.
    W ośmiu największych miastach Polski pokazaliśmy reklamę na 177 nośnikach zewnętrznych, gdzie dotarliśmy do 1 269 087 osób, generując ponad 7,2 000 000 kontaktów.  


Do kampanii społecznej zaprosiliśmy łącznie 14 osób, które opowiedziały nam o swoich doświadczeniach. Jesteśmy im bardzo wdzięczni. Siła kampanii jest wynikiem ich osobowości, historii i emocji. Praca nad kampanią była dla nas świetną przygodą! Jesteśmy dumni z rezultatów, jakie udało nam się osiągnąć. Jednocześnie realizacja tego projektu przyniosła nam wiele wniosków, które przydadzą się w jeszcze szerszym rozpowszechnianiu naszego przekazu w kolejnej ogólnopolskiej kampanii społecznej.

Bardzo dziękujemy za wszystkie wspólne działania bohaterom spotu: Ani, Oli, Filipowi, Sebastianowi i Alanowi oraz bohaterom testimoniali: Julii, Viki, Basi, Marcie, Piotrowi, Bartkowi, Mariuszowi, Jankowi i Bartoszowi.

Kampania „Teraz mnie widzisz” była finansowana ze środków PFRON oraz została zrealizowana we współpracy z Allegro Brand Experience Agency.